רוח החג משרה אווירה של הכנסת אורחים. לכן החלטתי שאני אשמj לארח אתכם אצלי בבית, אפילו אם זה באופן ורטואלי.

דירה בבנין ותיק, דירה כזו “כמו של פעם”- סלון ענק, מטבח מרווח עם יציאה לחדר כביסה, חדרים מרווחים והרבה אור.
תכנון מגורים בדירה שכורה שונה בהיבט התכנוני מאשר תכנון בדירה קנויה, אך עדיין חשוב היה לנו לחיות טוב, בנוחיות שלנו ואם אפשר-להכניס קצת עיצוב אישי.
במציאות של היום, יותר ויותר זוגות ומשפחות צעירות גרים במשך תקופה יחסית ארוכה בדירות שכורות. אם כך, למה לא לחיות בדירה מעוצבת, מושקעת ועדיין בגבול התקציב המוגבל?

להלן מספר דוגמאות שביצעתי בדירה שבה אני מתגוררת, עם בעלי ובננו בן השנתיים.

          

חשיבה על אלמנטים ואביזרים עם טאצ’ אישי ועיצובי שאת רובם הרכבתי והכנתי בעצמי. פשוט וקל.
הרצון שהרצפה תהייה כמה שיותר נקיה, ללא אלמנטים מונחים עליה- הביא למציאת פתרונות יצירתיים לתלית נעליים, תכשיטים, צעיפים וספרים. חסך לי שידה או שתיים.

טיפה צבע לא יזיק: לא צריך לצבוע את כל הדירה (בעיקר כי צריך להחזיר אותה מסוידת בלבן…), אלא פינה קטנה אבל משמעותית שתעניק טיפה עומק ועניין. שימוש במדבקות קיר/אלמנטים מודבקים שניתנים להורדה במספר דקות ולשימוש חוזר מבלי לסתום המון חורים. מקל על העבודה והתוצאה מרשימה.

תמונות, מסגרות ומראות: השימוש בהם מכניס צבע, קומפוזיציה, חמימות והנאה לבני הבית ואורחיהם. מומלץ באיזור מרכזי בבית.
אצלי פינת התמונות ממוקמת בקיר מול דלת הכניסה, כך שמי שנכנס ישר מביט בהם ולפני שכולם הולכים- עוצרים לידם ומעלים זיכרונות.

שידרוג אזורים חשובים באלמנטים ניידים וקומפקטים: המטבח הוא מרכז החיים שלנו.
קיבלנו עם הדירה מטבח חדש אבל קטן עם כיור קטן ומעט אחסון. הוספנו דלפק מעץ ומתחתיו מיקמנו אלמנטים לאחסון מנירוסטה. הוספנו זוג ארונות קלאפה ומדפי נירוסטה.
לצד המקרר תלינו מוטות עם אביזרי אחסון לתבלינים וכלי בישול. כל פינה תוכננה בקפידה.

היו לנו התלבטויות בנוגע לייעוד מבואת הכניסה, חלל שהוא בין לבין. עד לא מזמן הוא שירת כמחסן. מחסן לנעליים, לעגלה ואופניים ומה לא.
לאחרונה הסבנו אותו “לפינת המתנה לאמא”. מתלים עם תיקים של הגן, כובעים ומעילים. שילבתי כוורות תלויות לנעליים (שיהיה קל לנקות מלמטה) בצד מיקמנו ספסל עץ אדום שיכניס צבעוניות ועליזות. לפחות לבחורים שלי תהיה פינה נעימה להמתין לי כשיוצאים מהבית.

           

אחת הפינות האהובות עלי היא בכניסה לחדר של הבן שלי. זו הייתה מבואה מבוזבזת. אי אפשר היה להניח שם שום דבר כי בלילה זה מקור לתאונות ונפילות (מתוך נסיון כואב).
הביקוש לספריה/מידוף לספרי ילדים הביא אותי לתכנון ספריה פרונטאלית. שימוש במדפים צרים מאוד והעמדת הספרים באופן חזיתי – יצר פינה עליזה וצבעונית, נעימה למשתמש ונגישה מאוד לקטנטנים שעבורם הפינה הזו מיועדת. תוצאה מקסימה במינימום השקעה.

           

בקצה הסלון יש נישה. מיקמנו בה את הפסנתר. חודשים רבים עמדה שם בדד ללא שום חיבור לשאר הבית. כשסבתא של בעלי נפטרה, לקחנו למזכרת חלק מאוסף הצלחות שהיה לה.
גם את פמוטי השבת לקחנו למזכרת. תלינו את הצלחות באופן חופשי ויצרנו פינת מזכרת עם טאצ’ עכשווי של וינטג’ שיק.
ברור לי שכשיגיע הזמן ונמצא את עצמנו בנחלה משלנו, הפינות והאלמנטים השונים יעברו יחד איתנו. מה שחשוב- שעכשיו אנחנו חיים בכיף ובהנאה מהדירה שהיא הבית שלנו, לא משנה מי רשום בטאבו.